Na ile porządna może być odzież damska?

Pytanie na temat tego jak bardzo solidna i porządna może być odzież damska dla wielu osób nie jest wcale takie proste w odpowiedzi – jak na przykład pytanie o solidność ubrań dla mężczyzn. Aby to zrozumieć trzeba posiadać pewien pogląd na to, jak działa ten specyficzny rynek oraz jakie są oczekiwania kobiet względem ubrań.

Oczywiście w celu uproszczenia sposobu rozumowania na rzecz tego tekstu większość kobiet traktowana jest jako wszystkie, choć tak naprawdę bardzo dużo jest takich, które kierują się czymś zupełnie innym przy wyborze bielizny lub innych części garderoby. Kobiety traktują ubrania mało funkcjonalnie – mają one pełnić funkcję podkreślania urody. Mniej lub bardziej skromnie. Tutaj dochodzą liczne trendy mody, które sterują marzeniami kobiet o konkretnych ubraniach, które nie tylko będą lepiej na nich wyglądały (jak się często okazuje – tak wcale nie jest), ale będą pozwalały im na tworzenie jakiegoś statusu społecznego, który jest wśród kobiet uzależniony w dużej mierze właśnie od tego na ile się któraś dobrze i modnie ubiera.

Ważne jest również to czy ubrania mają odpowiednie metki i czy w związku z tym kosztowały dużo czy mało. Jest to zjawisko, które akurat dotyczy zarówno kobiet jak i mężczyzn – budowanie statusu społecznego według stopnia zamożności. Teraz istotna uwaga – odzież damska w związku ze stale zmieniającymi się trendami mody nie musi być wcale trwałą ponieważ to co jest modne jednego roku, może być noszone najdłużej dwa lata. Dlatego w świecie mody odzieży damskiej istnieje taka duża rotacja, która jest akceptowana przez kobiety. Inaczej do tematu podchodzą mężczyźni, którzy nie mają nic przeciwko noszeniu rzeczy kilkuletnich, które wciąż dobrze się prezentują oraz właściciel czuje się w nich komfortowo.

Czy każda kobieta kupuje coś z myślą o tym, że już za rok czy dwa będzie kupowała coś w zamian? Raczej nie i dlatego niektórzy producenci wymyślają coraz to nowe wzory, kroje i kolorystykę, by zadowolić każdą kobietę i zachęcić ją do kupna danego produktu.